
Zręczna pięść - dłoń do kilku zadań specjalnych
20 grudnia 2012, 12:16Ludzka dłoń wyewoluowała nie tylko po to, byśmy mogli sprawnie posługiwać się narzędziami. Jej parametry sprzyjają zaciskaniu w pięść, co, oczywiście, przydaje się w walce.

Nie wolno patentować genów
13 czerwca 2013, 17:33Sąd Najwyższy USA zablokował możliwość patentowania ludzkich genów. Sędziowie jednogłośnie orzekli, że genom homo sapiens nie może być opatentowany. Decyzja ta ma fundamentalne znacznie dla medycyny i farmacji.

Oszuści chętniej wybierają państwową posadę
20 listopada 2013, 19:45Studenci, którzy oszukiwali podczas testów z większym prawdopodobieństwem będą ubiegali się o urzędniczą posadę. Do takich wniosków doszli uczeni z Uniwersytetu Harvarda i University of Pennsylvania, którzy prowadzili swoje badania na setkach studentów w indyjskim Bangalore

MIT tworzy "żyjący materiał"
26 marca 2014, 10:06Inżynierowie z MIT-u zainspirowani naturalnymi materiałami, jak np. kości składające się zarówno z minerałów jak i żywych komórek, stworzyli „żyjący materiał”. Zmusili oni bakterie do produkcji biofilmu, w którym można umieścić materię nieożywioną, jak nanocząstki złota czy kropki kwantowe

Naturalne światło w biurze korzystnie wpływa na zdrowie i sen
12 sierpnia 2014, 06:41Pracownicy biurowi, którzy stykają się z większą ilością światła dziennego, lepiej i dłużej śpią, są bardziej aktywni fizycznie i mogą się pochwalić lepszą jakością życia.

Elektroniczny szalik
21 stycznia 2015, 11:51Michele Williams z University of Maryland, jest współautorką prezentacji opisującej „inteligentny szalik”, nad którym pracowała podczas stażu w Microsoft Research. Prezentacja została przedstawiona podczas Conference on Tangible, Embedded and Embodied Interaction odbywającej się na Uniwersytecie Stanforda.
11.000 lat izolacji, a geny lekooporności w mikrobiomie i tak są...
21 kwietnia 2015, 06:24Naukowcy odkryli geny lekooporności w bakteriach przewodu pokarmowego Janomamów z górzystych rejonów południowej Wenezueli, którzy nigdy nie zetknęli się z antybiotykami. Odkrycia sugerują, że bakterie z ludzkiego organizmu dysponowały umiejętnością opierania się lekom na długo przed tym, nim po raz pierwszy zastosowano je do terapii chorób.

Żurawina zwalcza raka jelita grubego
18 sierpnia 2015, 10:56Sproszkowana żurawina wielkooowocowa (Vaccinium macrocarpon) zwalcza u myszy raka jelita grubego. Gdy naukowcy z USA podawali ekstrakty z żurawiny myszom z rakiem jelita grubego, zmniejszyła się zarówno liczba, jak i wielkość guzów.

Powiązali typy pamięci z wzorcami połączeń w mózgu
14 grudnia 2015, 11:29Naukowcy po raz pierwszy powiązali typy pamięci - pamięć epizodyczną i semantyczną - z wzorcami połączeń w mózgu. Wg nich, mogą one być charakterystyczne dla konkretnych osób, dlatego mówią o utrzymującej się całe życie cesze pamięciowej.

Gra wspomoże badania nad demencją
5 maja 2016, 11:27Brytyjczycy opracowali wieloplatformową grę mobilną Sea Hero Quest, która ma wspomóc rozumienie nawigacji przestrzennej. Jej zaburzenia to jeden z pierwszych objawów demencji, a naukowcom zależy na opracowaniu wczesnego testu diagnostycznego. Gra może znacznie przyspieszyć badania w tym obszarze.